Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Трегуб, Олександр Андрійович | |
dc.date.accessioned | 2025-07-11T06:02:21Z | |
dc.date.available | 2025-07-11T06:02:21Z | |
dc.date.issued | 2024-02-12 | |
dc.identifier.citation | Трегуб О.А. Розбудова системи моніторингу довкілля в умовах війни та повоєнної трансформації: правовий погляд. Екологічне право. 2024. Вип. 1–2. С. 50–57. https://doi.org/10.37687/2413-7189.2024.1-2.9 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2413-7189 | |
dc.identifier.uri | https://hozpravoreposit.kyiv.ua/handle/765432198/262 | |
dc.description.abstract | У статті розглядаються правові питання розбудови державної системи моніторингу довкілля в умовах війни та повоєнної трансформації. Досліджено стан правового регулювання еколого-моніторингових відносин на сучасному етапі. Виявлено дві основні тенденції, якими характеризується процес формування спеціальної нормативно-правової основи здійснення різних видів моніторингу довкілля, а саме помітний прогрес в удосконаленні порядку здійснення одних видів моніторингу довкілля та відсутність або недосконалість порядку здійснення інших його видів. Наголошено, що найбільш розвиненими є підходи до проведення державного моніторингу вод та державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря. Конкретизовано окремі недоліки правового забезпечення функціонування підсистеми моніторингу лісів та підсистеми моніторингу земель і ґрунтів із визначенням у загальних рисах шляхів їх усунення. Аргументовано, що ліквідація підсистеми моніторингу потенційно небезпечних об’єктів та незавершеність процесу побудови комплексної системи моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій помножують ризик спричинення екологічної шкоди та порушення екологічних прав людини. Проаналізовано новели правового регулювання у сфері моніторингу довкілля, передбачені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної системи моніторингу довкілля, інформації про стан довкілля (екологічної інформації) та інформаційного забезпечення управління у сфері довкілля», та наголошено на окремих дискусійних моментах. Запропоновано узгодити положення зазначеного Закону щодо моніторингу в сфері управління відходами з нормами Закону України «Про управління відходами», а також доповнити відповідну підсистему моніторингом місць утворення відходів. Висловлено думку про можливість та доцільність інтегрування до структури державної системи моніторингу довкілля підсистеми моніторингу загроз хімічній безпеці. Висвітлено окремі вади механізму, що визначає режими функціонування державної системи моніторингу довкілля та її підсистем. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Інститут держави і права ім. В.І. Корецького Національної академії наук України, Інститут законодавчих передбачень та правової експертизи | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Науково-практичний журнал «Екологічне право»;Випуск 1–2 | |
dc.subject | моніторинг довкілля | uk_UA |
dc.subject | потенційно небезпечні об’єкти | uk_UA |
dc.subject | управління відходами | uk_UA |
dc.subject | хімічна безпека | uk_UA |
dc.subject | підсистема | uk_UA |
dc.subject | режим функціонування | uk_UA |
dc.title | Розбудова системи моніторингу довкілля в умовах війни та повоєнної трансформації: правовий погляд | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |